Wynajem autokarów Warszawa - Wisiński

1. Czym jest karta pasażera?
Karta to elektroniczna, zbliżeniowa karta działająca z wykorzystaniem fal radiowych. Umożliwia wielokrotny zapis i odczyt informacji w niej zawartych.

2. Czy przy odbiorze pierwszej karty u kierowcy  moja karta będzie doładowana?
Tak, karta będzie doładowana  ilością przejazdów zadeklarowaną na zamówieniu biletu.

3. Czy przy odbiorze karty będę musiała zapłacić za bilet zadeklarowany na zamówieniu, czy dostanę pustą kartę którą będę musiała doładować? Musi Pani zapłacić przy odbiorze, ponieważ karta będzie już doładowana.

4. Czy operacja wyrobienia karty odbywa się co miesiąc?
Nie. Jednorazowo wyrobiona karta może służyć pasażerowi przez wiele lat. Przewidywana ilość cykli zapisu i odczytu karty wynosi 100'000. Po „zużyciu” jednego biletu ta sama karta ładowana jest ponownie kolejnym biletem.
    
5. Czy mój bilet zawsze będzie ważny od dnia zadeklarowanego na zamówieniu biletu?
Nie, tylko pierwszy bilet będzie ważny od dnia zadeklarowanego na zamówieniu biletu. Bilety wykupywane na kolejne miesiące będą ważne 31 dni od daty zakupu. Bilety można będzie nabywać od 1 do 6 dnia każdego miesiąca.

6. Czy pierwszą kartę  mogę uzyskać "od ręki" u kierowcy?
Nie. Pierwszą kartę trzeba zaprogramować w siedzibie firmy na tzw. kasie dworcowej. Możliwe jest wyrobienie karty za pośrednictwem kierowcy po wypełnieniu zamówienia biletu i uiszczeniu opłaty za bilet.

7. Jeżeli zgubię kartę lub zostanie ona zniszczona, czy kolejną kartę otrzymam również bezpłatnie?
Nie. Wydanie drugiej karty wiąże się z uiszczeniem opłaty w wysokości 20zł brutto.

8. Czy w przypadku zgubienia karty lub paragonu fiskalnego mogę korzystać z przejazdów tylko na podstawie karty lub paragonu fiskalnego?
Nie. Przewoźnik wydaje pasażerowi kartę oraz paragon fiskalny na potwierdzenie zawarcia umowy przewozu oraz na potwierdzenie odprowadzenia podatków z tytułu uzyskanego przychodu, w tym przede wszystkim podatku VAT, w związku z powyższym paragon fiskalny jest bardzo ważnym dokumentem. Utracenie paragonu fiskalnego jest równoważne z utratą całego biletu. Na tym polu powstaje wiele kontrowersji szczególnie w kwestii wydawania duplikatów biletów, których przewoźnik po prostu nie może wydać – jest to zapis z prawa przewozowego – jak również ze względu na to, że musiałby de facto ponownie odprowadzić odpowiednie podatki, z punktu widzenia pasażera od tego samego biletu, jednak dla urzędu skarbowego jest to kolejny, nowy bilet.

9. Czy w przypadku utracenia karty mogę korzystać z przejazdów tylko na podstawie paragonu fiskalnego?
Nie, ale sytuacja ta pozwala po okazaniu paragonu fiskalnego i uiszczeniu kwoty 20zł  na ponowne uzyskanie od przewoźnika  karty.

10. W jakim celu wydawany jest paragon fiskalny?
Płatnicy podatku VAT mają taki obowiązek; paragon jest również zgodnie z prawem przewozowym, dokumentem poświadczającym ubezpieczenie podróżnego na czas podróży.

11 Czy konieczne jest posiadanie paragonu fiskalnego razem z kartą w chwili wsiadania do autobusu?
Tak.

12. Czy w przypadku biletów wieloprzejazdowych przejazdy których nie wykorzystam w jednym miesiącu przejdą na następny okres ważności biletu? Tak, ale uaktywnią sie dopiero po przedłużeniu okresu ważności biletu.
    
13. Czy bilet kupiony z kartą ważny jest w dni wolne od pracy?
Tak, pod warunkiem, że żądane dni wolne od pracy wchodzą w zakres dni ważności biletu.

14. Czy bilet kupiony z kartą limituje ilość przejazdów w ciągu jednego dnia tylko do przejazdu tam i z powrotem?
Nie. Pasażer, który wykupi bilet z kartą uprawniony jest do nielimitowanych przejazdów tam i z powrotem w skali dnia.

15. Pracuję w 12 godzinnym cyklu co drugi dzień, czy mogę wyłączyć z obowiązywania biletu te dni kiedy nie będę z niego korzystać?
W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie zakup biletu wieloprzejazdowego 30 przejazdów,  które sczytują się tylko w momencie gdy pasażer wsiada do autobusu.

16. Czy data ważności biletu "przesuwa się", gdy np. biorę urlop?
Nie. Bilet jest ważny określoną ilość dni po zakupie.
    
17. Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „NIEWŁAŚCIWY OKRES WAŻNOŚCI”?
Bilet zapisany w karcie stracił ważność. Należy zakupić nowy bilet.

18. Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „NIEWŁAŚCIWA TRASA”?
Bilet zapisany w karcie nie obejmuje przystanku lub całej trasy, z której pasażer chce skorzystać w momencie wejścia do autobusu. Należy posłużyć się paragonem fiskalnym aby potwierdzić ważność biletu, a w drugiej kolejności prosimy zgłosić ten problem w siedzibie firmy celem jego wyjaśnienia i bezpłatnej korekty trasy zapisanej w karcie.

19. Co zrobić i jaka jest przyczyna w wypadku gdy bileterka autobusowa w chwili odczytu karty wyświetli komunikat: „EM-KARTA ZASTRZEŻONA”?
Karta pasażera znalazła się na „czarnej liście” kart zablokowanych, kierowca ma prawo zatrzymać taką kartę do wyjaśnienia. Karta mogła zostać wciągnięta na „czarną listę” z kilku powodów, najczęstszym jest zgłoszenie przez właściciela faktu zaginięcia karty lub jej kradzieży.
   
20. Czy istnieje możliwość przejazdu na kartę do przystanku położonego w pobliżu miejsca zamieszkania, ale przy innej trasie?
Tak. Jednakże dla pewności prosimy, aby pożądane trasy, z których pasażer zamierza korzystać zgłosić celem ich zdefiniowania i zapisana do karty w momencie sprzedaży biletu.

21. Czy w czasie podróży, posiadając kartę i paragon fiskalny muszę mieć przy sobie również dowód osobisty lub inny dokument tożsamości?
Tak, trzeba mieć przy sobie dokument tożsamości.
    
22. Czy korektę trasy mogę dokonać nieodpłatnie?
Korekta trasy biletu wydanego razem z kartą jest bezpłatna

23. Czy przy korekcie trasy lub rodzaju biletu niewykorzystane przejazdy przepadną?
Tak, jakiekolwiek zmiany trasy lub rodzaju biletu wiążą się z całkowitym skasowaniem danych zawartych na karcie.

24. Jak należy przechowywać  kartę?
Karta nie wymaga specjalnych warunków przechowywania. Jednakże zginanie jej, przykrzywianie w niskich temperaturach (poniżej 4 stopni Celsjusza) może doprowadzić do jej złamania, natomiast podgrzewanie lub wystawienie karty na działanie temperatury wyższej niż 50 stopni Celsjusza spowoduje jej rozwarstwienie. Należy również unikać trzymania karty w miejscach takich jak tylne kieszenie spodni i podobne ponieważ może to doprowadzić do stałego odkształcenia karty, które skutkuje niewidocznym złamaniem wewnętrznej anteny wbudowanej w kartę.

25. Czy będzie trzeba przykładać kartę do czytnika bileterki za każdym wejściem do autobusu?
Tak.

26. Jak należy przykładać kartę?
Kartę należy przykładać do bileterki bez jej zbytniego wyginania, aż do momentu poprawnego jej "zarejestrowania". Nadmierne wygięcie może spowodować zniszczenie karty i konieczność zakupu nowej.

27. Czy można wykupić bilet okresowy  bez karty?
Nie, w chwili obecnej nie prowadzimy już sprzedaży biletów okresowych bez karty.

28. Czy w autobusie można będzie przedłużać bilety?
Tak. Od marca 2015 w autobusie można przedłużać wszystkie bilety elektroniczne.

Wszystkie powyższe informacje nie stanowią regulaminu i nie są podstawą do reklamacji.


NASZE
USŁUGI
AUTOKARY
WYNAJEM
WYCIECZKI

KONTAKT wisinski.com.pl

biuro: Kienkówka 66, 21-450 Stoczek Łukowski
tel. (+48) 795 584 718, (+48) 504 823 204
e-mail: biuro@wisinski.com.pl
Ta strona wykorzystuje do swojego działania pliki Cookies. Możesz je zablokować w ustawieniach swojej przeglądarki. Blokada może spowodować niepoprawne działanie strony lub brak dostępu do niektórych jej funkcji. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.